כלכלנים: ארה"ב לא תיפגע מקריסת הבורסה בסין

יוסי אשר No Comments on כלכלנים: ארה"ב לא תיפגע מקריסת הבורסה בסין
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בועידת סחר חוץ ה-2 של ישראל, ביוזמת מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה אמרה אבי ג'וזף כהן, כלכלנית בעלת שם עולמי ונשיאת המכון לשווקים גלובליים ואסטרטגית ראשית בבנק ההשקעות גולדמן זאקס, כי הכלכלה העולמית במקום טוב באופן יחסי, במיוחד זו של ארה"ב שצפויה להתרחב השנה בתחום הייצוא.

אבי ג'וזף כהן, התייחסה לאירועים האחרונים בסין עם קריסת הבורסה ואמרה כי ארה"ב "נראית בסדר", אירופה תושפע יותר מהמצב אך לפי התחזיות גם היא תהיה בסדר והסיכון הכלכלי המרבי יישאר בסביבתה של סין. ג'וזף כהן מסבירה כי סין לא יכולה לגדול בקצב מהיר כי היא גדולה, שכלכלה גדולה כמו זו של סין, שניה בעולם, קשה לה לגדול בקצב שגדלה על כה לעומתה, ארה"ב גדלה באופן יציב והתחזיות של גו'זף כהן הן שתהיה הרחבה משמעותית בכלכלה האמריקאי השנה שכן מאז המשבר והחוב בארה"ב, השתפרו מאוד החיים של הצרכן האמריקאי.

היא הציגה נתונים משמחים ביחס להשקעה של ישראל בהון האנושי של המדענים והחוקרים בעולם . הצלחת המוסדות האקדמיים השונים בישראל העוסקים במחקר כגון האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת בן גוריון והטכניון שמים את ישראל בראש הרשימה וזאת לעומת ארה"ב שבעבר הייתה במקום ראשון. ישראל בנויה על מודל כלכלי של טכנולוגיות, מדע וחדשנות ואחריה, בראש הרשימה, נמצאות גם ארה"ב ובריטניה. בתחתית הרשימה מממוקמות הודו, ברזיל וסין.

ג'וזף כהן דנה בשינויים המבניים בכלכלה העולמית והתמקדה בנושא האנרגיה שמסוגלת לאפשר יציבות כלכלית לטווח ארוך. גם כאן ישראל מככבת ונמנית בין מדינות היעילות אנרגטית. בנושא המים מהווה בשנים האחרונות בעיה ממשית לחלק מן המדינות הסובלות ממחסור במים ובייחוד במזה"ת , ג'וזף כהן רואה בחוסר זה מקפצה לפיתוח שוק גדול בישראל שגם כן סובלת ממחסור במים אך מפתחת טכנולוגיות חדשניות בתחום ויכולה לעזור למדינות אחרות הנמצאות בשבר מים כמו סין חלק משמעותי מאוכלוסייתה אין גישה למים ראויים לשתייה.

ועידת סחר החוץ של ישראל, ביוזמת מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה נערכת היום, יום ד' ה-13.1.2016 בפעם השנייה במלון הילטון בתל אביב. הועידה מתמקדת השנה בהזדמנויות ליצוא הישראלי בשווקים המתעוררים ברחבי העולם ולוקחות בה חלק דמויות כלכליות בכירות מסין, דרום אפריקה, ברזיל, אינדונזיה וארה"ב וכן הנספחים המסחריים העומדים בראש הנספחויות המסחריות של ישראל. הדוברת המרכזית בועידה היא אבי גו'זף כהן, כלכלנית בעלת שם עולמי ונשיאת המכון לשווקים גלובליים ואסטרטגית ראשית בבנק ההשקעות גולדמן זאקס.

במהלך הועידה, המתקיימת במעמד מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, עמית לנג ומנהל מינהל סחר חוץ במנהל הכלכלה אוהד כהן, מוצגות המגמות העיקריות של שווקים מתעוררים בכלכלה העולמית ומשורטטת תמונת מצב עדכנית בסקטורים המרכזיים של הייצוא הישראלי. לרגל הועידה, הגיעו לישראל ב"רכבת אווירית" נבחרת הנספחים המסחריים של משרד הכלכלה והתעשייה, הניצבים כבדרך קבע במוקדי הפעילות הכלכלית המרכזיים סביב העולם, ומסייעים ליצואנים וגורמים עסקיים ישראליים לפרוץ את הדרך לשווקים חדשים ולאתר השקעות בינלאומיות.



0 תגובות